2013 m. gegužės 6 d., pirmadienis

Savanoriavimas PORTUGALIJOJE (8)

Pirmą dieną atvykus, Dani klausė mūsų, ar mes norėtumėme sekmadienį nueiti į bažnyčią. Žinote, kas ryt mus prikelia šalia esančios bažnyčios varpai (skambėjimo sekos ir sistemos neįmanoma suprasti), tad tikėjomės, kad eisime būtent į šitą bažnyčią. Bet staigmenomis ne tik prasidėjo, bet ir baigėsi visa diena.

Tad ryte reikėjo išvykti 9:32. Paklausite, kodėl būtent 32? Klausėme ir mes. Sakė, kad jis labai punktualus, ir būtent tuo laiku mums reikia išvykti. Tikriausiai, kad vis tik čia pietų kraštas, išvykome 9:28 ;)
Žinojome, kad vyksime į Fatimą. Tai piligrimų miestelis. Pakeliui (o mums reikėjo važiuoti apie 50 km) visur matėme einančius žmones su žaliomis liemenėmis. Pasirodo, kad jie visi eina į Fatimą. Tai lyg tikėjimo iššūkis - pėsčiomis pasiekti šventą vietą. Kaip mums paaiškino, dažniausiai žmonės išeina popietės metu, o Fatimą pasiekia sekantį rytą. Tačiau kai būna didelės šventės - kasmet gegužės 13 yra viena didesnių - keliais, kur eina piligrimai, važinėja greitosios, nes dažnai žmonėms pasidaro negera einant tolimus atstumus ir esant tokiam karštam orui.
Visą tą būseną, ką galima pajusti Fatimoje, labai sunku papasakoti. Vieta be proto didinga, žmonių masė ir visi atėję su geromis mintimis ir jausmais... Nei žodžiais, nei nuotraukomis to neperteiksi. Tiesiog, tikrai verta aplankyti ir pabūti čia. Tiesiog pabūti, nes ši vieta turi tikrai šį tą įkvepiančio.
Grįžus turėjome labai skanius pietus, o tada kelionę į Konstanciją. Iš tikrųjų, tai Vera norėjo mums parodyti kaip jų bendruomenė leidžia laisvalaikį. Ir vienas iš užsiėmimų - stalo futbolo varžybos. Tikrai keista mūsų akiai, bet jie į tai žiūri labai rimtai ir azartiškai. Tačiau mes tuo tarpu pasirinkome dar kartą apeiti Konstanciją, tiesiog atsipalaiduoti ir paslampinėti žiauriai siauromis gatvelėmis.
Grįžę jau tikėjomės ramaus sekmadienio vakaro. Bet Dani stebina kaskart. Netikėtai jis mus pakvietė į savo namus vakarienei - įvertinimui. Tiesiog tam, kad pamatytumėm portugališkus namus iš vidaus, pabendrautume neformaliai ir kartu atsipalaiduotume.
Diena - nepaprastai įspūdinga. Toks tikras sekmadienis - šventas ir pilnas staigmenų.
O dabar belieka gultis ir ruošti rytojui. Labanakt ;)